مدیر موسسه واشنگتن در امور خاورمیانه گفت منتخب جدید مردم ایران، از افراد درون حاکمیت است و باید فشارها بر ایران را تا زمان عقب‌نشینی ادامه داد.

به گزارش کیهان، مایکل سینگ در واشنگتن پست نوشت: تمرکز آمریکا باید روی اقدامات ایران باشد و نه اشخاص. برخی می‌گویند روحانی اصلاح‌طلب است و برخی می‌گویند نیست. دولت اوباما نمی‌تواند این احتمال را رد کند که فشار بین‌المللی بر ایران در نهایت نوعی از تغییر را که به دنبالش بوده به وجود آورده است؛‌ اما همچنین نمی‌تواند خطر کند و فشارهایی را که با زحمت زیاد علیه ایران تجمیع کرده است صرفا به دلیل امیدواری و گمانه‌زنی تخفیف دهد.

سینگ نوشت با توجه به سخنان و مواضع گذشته روحانی، می‌دانیم که او نه تنها یک اصلاح‌طلب نیست بلکه از افراد درون نظام است که نقش مهمی در پیشبرد برنامه هسته‌ای، فعالیت‌های منطقه‌ای و حتی سرکوب داخلی ایران داشته است. او تا حدی که عملگرایی و ترجیح دیپلماسی از خود نشان داده است، با هدف خدمت به هدف‌های رژیم بوده نه در تلاش برای تغییر آنها. با این حال، این مساله را نیز نمی‌توان منتفی دانست که روحانی ممکن است با توجه به مشکلات شدید اقتصادی ایران به این نتیجه رسیده باشد که اکنون تغییر ضروری است.
 
به نوشته واشنگتن پست: نشانه تغییر از جمله در آزادی بازداشت‌شدگان (!) و تغییر مواضع منطقه‌ای ایران قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در تغییر سیاست هسته‌ای و تا این مواضع کلی تغییر نکند، سیاست بنیادین آمریکا نباید تغییر بکند حتی در صورتی که دولت آمریکا دست خود را به سوی روحانی دراز کند و به دنبال گشایش‌های دیپلماتیک باشد. در حقیقت تا زمانی که ایران نرمش نشان ندهد، سیاست آمریکا همچنان باید محکم‌تر شود؛ در غیر این صورت پیامی غلط به ایران ارسال خواهد شد.
 
گفتنی است ترغیب تندروهای آمریکا، برای ادامه فشارها به ایران متاثر از مواضع رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو به تازگی در دیدار کاترین اشتون گفت: آزمون واقعی درباره انتخابات ایران این است که این کشور غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کرده، مواد هسته‌ای را به خارج بفرستد و تمام تاسیسات فردو را تعطیل نماید.
 
نتانیاهو می‌گوید: «روحانی طرفدار راهبردی است که من اسم آن را بگو، بخند، مذاکره کن و غنی‌سازی کن می‌خوانم. من سخنان روحانی را در سال 2004 بازگو می‌کنم که گفته بود «در حالیکه ما با اروپایی‌ها در تهران مذاکره می‌کردیم، در حال نصب تجهیزات در تاسیسات اصفهان هم بودیم. درحقیقت با ایجاد یک فضای آرام ما توانستیم کار را در اصفهان تکمیل کنیم.» ما نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم چنین بازی را انجام دهد. آنها برای خرید زمان بازی می‌کنند و به غنی‌سازی ادامه می‌دهند. تهران در عین حال پایگاه برنامه هسته‌ای خود را وسیع‌تر می‌کند. 
 
به گزارش رادیو اسرائیل نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست «به ایالات متحده هشدار داد فریب ظاهر اعتدال‌گرای روحانی را نخورد. روحانی در گذشته نیز ماموریت داشته در مورد برنامه اتمی ایران با غرب گفت‌وگو کند، و همزمان به پیشبرد برنامه ادامه داده است. «هدف از گفت‌وگو با ایران باید قطع کامل غنی‌سازی اورانیوم باشد.» شورای امنیت خواهان قطع غنی‌سازی رژیم ایران است