استفاده از ادبیات پادگانی و نظامی از سوی نزدیکان روحانی در شرایطی مطرح می شود که وی در جریان مناظرات تلویزیونی به صراحت گفته بود که من یک حقوقدانم و سرهنگ نیستم!
"خیبرآنلاین" - برخلاف شعار اعتدالگرایی رییس جمهور منتخب و تاکید وی بر عدم افراط گرایی، برخی اظهارنظرات مشاوران و اطرافیان وی نگرانی هایی را دامن زده است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، در یکی از آخرین اظهارات از این دست، وزیر نفت دوره اصلاحات در مورد ویژگی های وزیر نفت دولت یازدهم معتقد است که "باید گروهبان‌ها جای خود را به ژنرال ها دهند"!

 

بیژن نامدار زنگنه در گفتگویی درباره ویژگی های وزیر نفت دولت یازدهم گفته است: "افرادی باید وارد وزارت نفت شوند که حرفه‌ای و کاربلد باشند".

وی همچنین تصریح کرده: "باید گروهبان‌هایی که الان سر کار هستند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال‌ها کارها را انجام دهند"!

 

 

 

وزیر نفت دوره اصلاحات در مورد لزوم سابقه حضور وزیر نفت در صنعت نفت نیز اظهار کرد: اگر وزیر جدید نفت سابقه حضور در این صنعت را داشته باشد بهتر است اما الزاما نباید اینگونه باشد.

 

وی ادامه داد: فردی که قرار است برای سمت وزارت نفت انتخاب شود باید مدیر ارشدی باشد که بتواند علاوه بر داشتن فهم و توان اجرایی خوب، فهم سیاسی هم داشته باشد.

 

زنگنه در مورد این که کمتر مدیری در کشور وجود دارد که علاوه بر داشتن توان اجرایی و فهم سیاسی با صنعت نفت آشنا باشد تاکید کرد: "اصل مدیریت از شناخت صنعت نفت مهم‌تر است."

 

این وزیر اسبق نفت با اشاره به این که "در حال حاضر برخی از افرادی که برای سمت وزارت نفت مطرح می‌شوند به درد این کار نمی‌خورند" گفت: تعداد خیلی خیلی اندکی هستند که می توانند این کار را انجام دهند.

 

زنگنه در پاسخ به این سوال که تا کنون از سوی رییس جمهور منتخب پیشنهادی به شما برای تصدی وزارتخانه نفت شده است یا خیر و یا این که تاکنون نظر شما را برای معرفی فرد مناسب پرسیده اند گفت: تاکنون در این زمینه با من صحبت نشده است اما در صورتی که نظرم را در این رابطه بخواهند اعلام می کنم.

پیرامون اظهارات زنگنه گفتنی های بسیاری هست اما آنچه که بیش از همه جلب توجه می کند نوع ادبیات وی و همفکران اوست که کاملا ادبیاتی افراطی و تندرو محسوب می شود.

قبلا نیز در جریان تبلیغات انتخابات، ترکان، از فعالان ستاد روحانی و وزیران دولت هاشمی و مشاوران این روزهای حسن روحانی گفته بود که باید یک به جای خود به همه داد تا هرکس سرجای خود بازگردد.

استفاده از ادبیات پادگانی و نظامی از سوی نزدیکان روحانی در شرایطی مطرح می شود که وی در جریان مناظرات تلویزیونی به صراحت گفته بود که من یک حقوقدانم و سرهنگ نیستم!

باتوجه به فضای بسیار مثبتی که پس از انتخابات از سوی رقبای روحانی ایجاد شده که به نوعی در بعد از انقلاب بی نظیر می باشد، و نیز وعده ای که رییس جمهور منتخب به مردم در عدم به کارگیری نیروهای تندرو داده است، به نظر می رسد اگر آقای روحانی از همین ابتدا در برابر این رفتارهای افراطی موضع قاطعی نگیرد، در ادامه با مشکلاتی مواجه خواهد شد.