احمدی‌نژاد بدون روتوش» مجموعه‌ای از گزارش‌هاست که به بررسی سخنان و عملکردهای احمدی‌نژاد و اطرافیانش حول جنجالی‌ترین اتفاقات چند سال اخیر می‌پردازد. در این گزارش‌ها، بدون قضاوت و ارزش‌گذاری، می‌خوانید که منتقدین چه گفتند و هم‌چنین رهنمودهای رهبر انقلاب به آنان چه بود.

 
 یکی از اصول مطالعه در حوزه سیاست دقیق و درست دیدن اتفاقات است. بررسی تمامی جوانب یک رویداد و پیدا نمودن علت‌های آن گاه در میان سیل اخبار روزنانه گم می‌شود. از مهم‌ترین مسائل فعلی کشور در حوزه سیاست داخلی دولت‌‌های نهم و دهم و شخص محمود احمدی‌نژاد است.
جزوه «احمدی‌نژاد بدون روتوش» تلاشی است در راستای درست دیدن اتفاقاتی که در چند سال اخیر روی داده است و موجب بروز جنجال‌هایی هم شده است.
این جزوه چندی پیش در اینترنت منتشر شد و بلافاصله توجهات زیادی را به خود جلب کرد. نویسندگان جزوه که خود را گروه ابوذر معرفی کرده‌اند در توضیح فعالیت خود گفته‌اند این جزوه دردنامه‌ی این جمع است که در دهه‌ی چهارم انقلاب اسلامی از بی‌فروغ شدن نقدهای واقعی، خلاقانه و اخلاقی می‌نالند و از گرد و غبار تهمت، توهین، شایعه‌پراکنی و بی‌انصافی به سرفه افتاده‌اند.
«احمدی‌نژاد بدون روتوش» مجموعه‌ای از گزارش‌هاست که به بررسی سخنان و عملکردهای احمدی‌نژاد و اطرافیانش حول جنجالی‌ترین اتفاقات چند سال اخیر می‌پردازد. در این گزارش‌ها، بدون قضاوت و ارزش‌گذاری، می‌خوانید که منتقدین چه گفتند و هم‌چنین رهنمودهای رهبر انقلاب به آنان چه بود.

طبق آخرین اطلاع‌رسانی گروه ابوذر این جزوه تا به حال تنها از سایت «بدون روتوش» 10 هزار باز دانلود شده است. همچنین جزوه دوم این‌ گروه درباره نادیده گرفتن سخنان رهبری با عنوان «ولایت‌مداری همیشه خوب نیست!» چندی قبل در این سایت منتشر شد.
بسیاری از وبلاگ‌نویسان، فعالان شبکه‌های احتماعی، سایت‌های خبری و برخی مطبوعات نسبت به انتشار این جزوه واکنش داده‌اند. گفتنی است این جزوه بارها در شبکه‌های احتماعی بازنشر شده است.